12 lipca 2013

Owocny dzień

Przyjechałam na kilka dni w moje rodzinne strony. Internet działa jak chce, a raczej nie działa jak chce, jednak są tego również dobre strony. Mogę ten czas poświęcić dla bliskich, zrobić rzeczy zaplanowane na przyjazd do domu i wiele innych, których nawet nie brałam pod uwagę.
W swoim mieszkaniu nie mam telewizora i bardzo się cieszę z tego powodu. Choć nie ma co ukrywać, w moim przypadku to Internet okazuje się ogromnym zjadaczem czasu, zazwyczaj bezproduktywnie. U rodziców telewizor jednak jest i znajduje się w pokoju, w którym najwięcej przebywają. Wchodząc do pokoju po śniadaniu moją uwagę przykuł właśnie program, który leciał na jednym z programów. Był to występ zespołu Gawęda z 1981 roku. Zasłuchałam się chwilę i tekst piosenki zmusił mnie do pewnej refleksji. Słowa refrenu brzmiały:

Hej, hej, hej, dobry dzień,
Jak nie dobry to go zmień!

Mamy ogromny wpływ na to, jak wygląda nasz dzień, jaką energię z niego czerpiemy i jak wpływa na nasz nastrój. Jednak zazwyczaj sprowadza się to do wielogodzinnego narzekania jaki ten dzień jest okropny, jak nam się nic nie chce i jest okropnie. I w rezultacie sami sobie to częściowo wmawiamy zamiast nastawić się na pozytywne rzeczy. Z takim podejściem tego dnia nie uda się naprawić.
©RefreshYourDaily



Wczorajszy dzień miałam bardzo dobry – czereśniowy, czego efektem są 2 upieczone ciasta, w tym testowanie formy silikonowej do tart, którą kupiłam. Dzisiaj od rana pada deszcz i mogłabym narzekać, że jest buro, zimno i w ogóle beznadziejnie, lecz nie zrobię tego. Zamierzam zrobić tak, aby ten dzień również był dobry!

Owocnego dnia:)!

2 komentarze:

  1. dlatego ja postawiłam sobie wyzwanie żeby nie narzekać przez miesiąc [a mam beznadziejną pracę i jest na co, ale tu już chyba zaczynam narzekanie :D] więc staram się optymistycznie do wszystkiego podchodzić i życie faktycznie jest o wiele przyjemniejsze i można cieszyć się z małych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do pomocy proponuję założenie jakiejś bransoletki lub pierścionka, który będzie Ci przypominał o postanowieniu. Jeżeli przyłapiesz się na narzekaniu przełóż bransoletkę/pierścionek na drugą rękę i spróbuj wytrwać bez zmiany 21 dni, aby wyrobić sobie nowy nawyk:)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...