14 czerwca 2013

Pierwsze dwa kroki - INBOX ZERO, 5 min

Znajdziecie tutaj inspiracje do zmian, wprowadzenia świeżości do swojej codzienności. Pojawią się także wskazówki do dostrzeżenia małych rzeczy, które w codziennej bieganinie po prostu nam umykają, a powoli udaje mi się z coraz lepszym skutkiem je wyłapywać.

Jako, że właśnie kończę swoją przygodę ze studiami, to chciałabym tak symbolicznie zamknąć za sobą ten etap, a zacząć od odgruzowanie przestrzeni wokół mnie. Nie chcę, aby rzeczy mnie przytłaczały, a każde spojrzenie na sterty powodowało grymas na mojej twarzy. Także pora zakasać rękawy i pozbyć się niepotrzebnych już rzeczy.

Pierwszą rzeczą wprowadzoną prewencyjnie, aby moja lista rzeczy do zrobienia się stale nie powiększała, jest wprowadzenie w codziennym funkcjonowaniu dwóch zasad:

1. Zrób to od razu

"Najwięcej czasu tracimy, zwlekając z rozpoczęciem działania." - Dawson Trotman

Jeżeli dana czynność wymaga ode mnie niewielkich nakładów i zajmie maksymalnie 5 minut to zamierzam ją zrobić od razu, a nie wpisywać na listę rzeczy do zrobienia, potem kilka razy czytać zanim się za to zabiorę co wydłuża pracę nad tym prawie dwukrotnie.

2. Inbox zero

Czytanie po raz piąty tego samego maila i w dalszym ciągu zostawianie go na później nie jest dobrą metodą. Jednak do tej pory jakoś szczególnie mi nie przeszkadzała. Obecnie mam zamiar to zmienić. 

Wprowadziłam liczne filtry i etykiety w moim Gmailu jednak to pozwoli mi tylko utrzymać porządek na poczcie. Aby osiągnąć cudowny efekt ZERO muszę wprowadzić coś dodatkowego.

Źródło

W stosunku do każdego maila, którego dostanę zastosuję jedną z poniższych czynności:

-usunę, jeżeli nie dotyczy mnie ta wiadomość lub jest to spam
-deleguję, jeżeli ktoś inny może tym się zająć
-odpowiem na nią od razu po przeczytaniu
-odłożę, jednak na z góry wcześniej określony termin, a nie tak jak do tej pory:)
-zrobię to, czego wymaga ode mnie treść wiadomości, a potem zarchiwizuję.


Już te dwa małe kroki pozwolą mi zapanować nad codziennym natłokiem niezałatwionych spraw i utrzymaniem porządku w skrzynce odbiorczej.

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...