18 czerwca 2013

Łazienko - ogarnij się!

Zasada Zrób to od razu pozwoliła mi na na bieżąco uporać się z bałaganem, który powstaje w ciągu dnia, jednak z drugą zasadą dotyczącą Inbox Zero jest już trudniej. Udało mi się dojść do  7-10 wiadomości w skrzynce odbiorczej, które mi mają o czymś przypominać, lub w ciągu najbliższych dni będę ich potrzebowała. Osiągnięcie zera w tej chwili jest dla mnie chyba nieosiągalne, ale już teraz taka skrzynka wygląda jakoś tak nieznajomo po usunięciu ponad 50 wiadomości, jakoś tak pusto ;)

Po odejściu od laptopa moje kroki skierowałam do łazienki, gdzie spędzam dość sporą ilość mojego czasu. Widok jej zabałaganionej nie poprawia mojego nastroju. Jednak, aby ją ogarnąć wystarczy kilka kroków.

Pędzle do makijażu i próbki kosmetyków

Nie wiem czy macie tak jak ja, ale u mnie ciągle przybywa próbek (a to dostanę w sklepie, to w jakiejś gazecie), które leżą najczęściej aż się przeterminują, bo o nich zapominam, a potem je wyrzucam. Teraz mam zamiar je przejrzeć, wyrzucić te, które już się nie nadają, a pozostałe zużywać na bieżąco. Pędzle zamierzam umyć w ciepłej wodzie z mydłem. Jeżeli chodzi o normalne kosmetyki to będzie o nich mowa niżej.

Projekt Denko

Czy też macie wystawione i do połowy pozużywane kosmetyki, które zagruzowują wam łazienkę? W chwili obecnej w mojej są 2 szampony, 3 odżywki do włosów, 3 płyny micelarne, 4 kremy, 2 balsamy, 3 dezodorandy, a to tylko niewielka ich część. Zamierzam z każdego rodzaju zostawić po jednej sztuce, zużyć do końca, wyrzucić, a dopiero potem wyjąć kolejny i znowu zastosować ten sam cykl. Gry zabawy są proste: nie można zacząć/wyjąć kolejnego produktu tego samego rodzaju zanim nie skończy się poprzedniego. 

Źródło

Wyzeruj kosz na pranie

Moja sukienka, która wymagała prania w ręku potrafiła leżeć na dnie kosza kilka miesięcy zanim do niej się zabrałam, bo po prostu akurat nie była mi potrzebna. Dobrą metodą jest raz na jakich czas wyzerowanie kosz z praniem. W moim przypadku są to dwa kosze (jeden na rzeczy kolorowe, drugi na białe i do prania w ręku) i oba mam zamiar zastać niedługo puste.

Ubrania idą spać do szafy

Muszę przyznać się, że moje ubrania potrafią zalegać w łazience nawet kilka dni, zanim trafią znowu do szafy, gdzie ich miejsce. Chcę wprowadzić zasadę, że wieczorem brudne ubrania lądują w odpowiednim koszu, czyste natomiast są od razu składane i wracają do szafy. Nie zajmie to więcej niż 5 min, więc w myśl zasady Zrób to od razu, nie ma co tego odkładać, bo tylko się skumuluje:)

Ciekawa jestem waszych tricków na utrzymanie porządku w łazience;)

3 komentarze:

  1. Z próbkami mam tak samo - cały czas nowe, a w ogóle prawie nie używam. Ostatnio w końcu otorzyłam próbkę kremu pod oczy, bo mi się akurat skończył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie najlepiej jest najpierw pokończyć próbki, a dopiero potem kupować następny produkt. W dobrym momencie przypomniałaś sobie o próbce:) Ja póki będę pamiętała o próbkach, że trzeba je zużywać to będzie dobrze, bo wczoraj poszły 3 na zużycie, ale jak znowu się zapomni to od nowa się skumulują:)

      Usuń
  2. Piszesz o mojej łazience! Każdy z tych problemów mnie dotyczy, może poza pędzlami i próbkami, których nie trzymam w łazience.
    Muszę się ogarnąć. Tzn. ją ;). Szykuje mi się kilka dni wolnego, to już wiem co będę robić ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...