17 stycznia 2016

Jak zaplanować kolejny rok? - pomocne narzędzia

Wiem, że ten temat poruszany jest z lekkim opóźnieniem, jednak długo szukałam sposobu, w jaki mogę zamknąć poprzedni rok i zwizualizować nadchodzący. U mnie dodatkowo odwleka się to w czasie i przesuwa na pierwsze dwa tygodnie stycznia w związku z moimi urodzinami prawie tydzień po Nowym Roku. Myślę, że nie ma tego złego, minęła presja związana z początkiem roku, a teraz można zrobić to na spokojnie i bardziej świadomie.

Dla mnie idealnym rozwiązaniem okazały się trzy narzędzia w zaplanowaniu kolejnego roku.
Do dwóch z nich zainspirowała mnie Kasia z WorQshop.

1. One Little Word - jedno słowo, które będzie słowem przewodnim na cały kolejny rok. W moim przypadku jest to słowo - jakość, które w idealny sposób łączy wszystkie aspekty zaplanowane przeze mnie na kolejny rok. Wiąże się ono również z brakiem zgody na bylejakość we wszystkich obszarach.


2. Visionboard - kreatywna mapa marzeń. Dla mnie tutaj głównym celem jest wizualne przypominanie o obszarach, które powinnam otoczyć szczególną uwagę i na nich się skupić.
Zainspirowana mapą Kasi, stworzyłam również swoją umieszczając tam także swoje słowo przewodnie. Moja mapa wylądowała na okładce notesu, który zawsze mam ze sobą abym mogła jak najczęściej na nią spoglądać.
yearcompass.com


3. YearCompass - na to narzędzie trafiłam całkiem przypadkiem, pozwala nam zamknąć kończący się rok 2015 i zaplanować 2016. Można je wydrukować w formie kolejnych stron lub broszury A5 (ja tak zrobiłam) i poświęcić na nią wieczór przy kubku herbaty.

Jeśli znacie inne ciekawe narzędzia i zadania, chętnie je poznam :)
W tym roku chciałabym również lepiej poznać samą siebię, więc wszelkie tego typu zadania chętnie sprawdzę.

3 komentarze:

  1. hej Monika! Trzymam kciuki za świetny rok! Twoja mapa marzeń wygląda super!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna tablica. Sama zabieram sie za jej robienie bo dziś mija rok odkąd stworzyłam swoją ;)
    Zapraszam do siebie:https://vieliv.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  3. I Abdul Syukur, miło cię poznać, dziękuję bardzo przydatnych informacji :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...